Andrew Bolt got his facts wrong. But that’s not the only thing wrong with his column

Link

Bolt’s column illustrates the steady and sinister drift of Australia’s national conversation towards a permissible racism

  • Robert Manne
  • The Guardian

Last week four Murdoch tabloids – the Daily Telegraph, the Herald Sun, the Courier Mail and the Adelaide Advertiser – published an opinion column by Andrew Bolt.

The headline the Telegraph chose, “The Foreign Invasion”, was not inaccurate.

Murek 1aAccording to Bolt, Australia was losing its identity.

The principal cause was “a tidal wave of immigrants” who refused to assimilate and treated Australia not as a “home” but as a “hotel”.

In his view…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*